W ramach 11. edycji programu „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek”, prowadzonej od listopada 2013 roku do stycznia 2014 roku, IKEA na całym świecie zebrała 10,1 miliona euro. Środki te zostaną przeznaczone na programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. Sklepy IKEA w Polsce zebrały prawie 231 tysięcy euro (ponad 900 tysięcy złotych). Dodatkowo w akcję zaangażowało się blisko 30 polskich gwiazd filmu, muzyki i sportu. Napisały one i nagrały bajki dla dzieci, których bohaterami są pluszaki IKEA. Bajkowy audiobook trafił już do około 40 tysięcy osób. Polskie sklepy IKEA zebrały też ponad 8 tysięcy pluszaków dla placówek medycznych na terenie całego kraju.
Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” realizowana jest co roku od ponad dekady. W ramach akcji IKEA Foundation przekazuje 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych zakupionej w sklepach IKEA na edukację dzieci dotkniętych lub zagrożonych ubóstwem oraz pochodzących z grup marginalizowanych społecznie, z Afryki, Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji. Do tej pory IKEA Foundation przeznaczyła 67 milionów euro na wsparcie 11 milionów dzieci z 46 krajów. Dzięki tym środkom UNICEF i Save the Children mogły zorganizować szkolenia dla nauczycieli z przyjaznych metod nauczania, poprawić system opieki nad dziećmi, dostarczyć materiały edukacyjne, wesprzeć proces odbudowy szkół czy zwiększyć liczbę dzieci uczęszczających do szkoły w krajach rozwijających się.Środki zebrane podczas 11. edycji programu zostaną przeznaczone na wsparcie 19 projektów organizacji UNICEF i Save the Children w 18 krajach. UNICEF będzie realizował program „Szkoły dla Afryki” w 8 afrykańskich krajach oraz „Szkoły dla Azji” w Chinach. Save the Children wesprze natomiast edukację dzieci z najbardziej marginalizowanych grup społecznych w Azji i Europie Wschodniej.
„Inwestycja w edukację to lokata w przyszłość naszą i każdego dziecka. Dzięki wieloletniemu wsparciu pracowników i klientów sklepów IKEA potrzebujące dzieci w najbiedniejszych zakątkach świata otrzymują szansę na zdobycie wykształcenia. Szkoła w krajach rozwijających się to nie tylko wiedza, ale także ochrona przed przemocą, miejsce, gdzie dzieci dostają wyżywienie i uczą się np. mycia rąk. Razem otwieramy najmłodszym okno na świat” – powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Jak co roku, również tym razem akcja „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” miała w Polsce wymiar lokalny. W okresie jej trwania klienci polskich sklepów IKEA mogli przekazać zakupione pluszowe zabawki małym pacjentom karetek pogotowia oraz wybranych placówek medycznych, wrzucając je do specjalnych pojemników przy kasach. Dzięki ich wsparciu ponad 8 tysięcy pluszaków będzie pomagało maluchom przetrwać trudne chwile podczas jazdy karetką czy pobytu w szpitalu.
Ta edycja była wyjątkowa także ze względu na wsparcie znanych i cenionych osób, takich jak Jolanta Kwaśniewska, Małgorzata Foremniak czy Magdalena Kumorek. Audiobook z napisanymi przez nie bajkami został wydany w grudniu 2013 roku. Limitowana seria płyty CD trafiła do ponad 20 tysięcy osób. Ponadto około 20 tysięcy Internautów odwiedziło stronę www.pluszakidlaedukacji.pl, na której nadal można bezpłatnie słuchać niezwykłych historii o pluszakach pomagającym dzieciom.
„Nasze działania społeczne, a w szczególności program »Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek«, są możliwe tylko wtedy, gdy działamy razem – dziękuję serdecznie naszym klientom, pracownikom oraz osobom, które uczestniczyły w tworzeniu audiobooka z bajkami. Dzięki wspólnym inicjatywom jesteśmy w stanie realnie zmieniać świat, czyniąc go lepszym dla tych, którzy są przyszłością naszego społeczeństwa – dla dzieci” – powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska Sp. z o.o. „Mnóstwo ludzi na świecie żyje w ubóstwie lub stałym zagrożeniu. Każda pomoc się liczy, dlatego tak ważne jest, aby firmy aktywnie angażowały się w projekty mające na celu wyrównywanie szans ludzi w dostępie do dóbr materialnych i niematerialnych oraz tworzenie im godziwych warunków życia” – dodała Katarzyna Dulko-Gaszyna.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.
O IKEA Foundation
Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny.
Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org.
O UNICEF
UNICEF to największa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej – UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.
UNICEF Polska nie jest finansowany przez ONZ i dlatego potrzebuje wsparcia darczyńców, by nieść pomoc dzieciom. Więcej informacji na temat UNICEF na stronach: www.unicef.pl oraz www.facebook.com/unicefpolska.
O Save the Children
Save the Children jest wiodącą na świecie organizacją non-profit, realizującą programy mające na celu poprawę warunków życia dzieci w ponad 120 krajach na całym świecie. Jej celem jest stworzenie świata, w którym każde dziecko ma prawo do życia, ochrony, rozwoju i współdecydowania. Save the Children dąży do zmiany tego, w jaki sposób traktowane są dzieci na świecie, oraz wprowadzenia natychmiastowych i trwałych zmian w ich życiu. Więcej informacji na temat Save the Children na stronach: www.savethechildren.net oraz www.facebook.com/savethechildren.
Link do strony artykułu: https://wm5.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/sukces-11-edycji-programu-ikea-pluszaki-dla-edukacji